Informatiefiche Onderwijsproject
Titel van het project
*
Doel van het project
*
Concrete beschrijving van het door de student(en) uit te voeren takenpakket
*
Betrokken leerlingengroep(en)/doelgroep(en)
*
Spreiding over het schooljaar: (meerdere opties mogelijk)
*
Spreiding over een volledig schooljaar
Zwaartepunt in het eerste semester
Zwaartepunt in het tweede semester
Beperkt tot het eerste semester
Beperkt tot het tweede semester
Betrokken vakdidactiek(en)
*
Biologie
Chemie
Cultuurwetenschappen
Duits
Economie
Engels
Engineering en technologie
Frans
Fysica
Gedragswetenschappen
Geschiedenis
Gezondheidswetenschappen (farmaceutische wetenschappen, medische wetenschappen, verpleegwetenschappen)
Informatica
Maatschappijwetenschappen
Nederlands
Nederlands niet-thuistaal
Ontwerpwetenschappen
PAV/MAVO
Rechten
Spaans
Wijsbegeerte
Wiskunde
Doelen van het Onderwijsproject
(Kruis hieronder aan welke doelen met dit voorstel worden nagestreefd)
De student... *
past de verworven vakdidactische en onderwijskundige kennis en vaardigheden (uit de groeistages) toe in een specifieke context
verbreedt of verdiept, op zelfstandige wijze, zijn onderwijskundige, vakdidactische en domeinspecifieke kennis en kan deze inzetten om nieuwe ideeën voor de klaspraktijk te ontwikkelen en aan de realiteit te toetsen. Beslissingsvermogen en kritische ingesteldheid zijn basisattitudes die hierbij aan bod komen
werkt constructief samen met de school of externe partners met het oog op het verrijken van het onderwijs- en vormingsaanbod
communiceert over zelfontwikkelde oplossingen voor de onderwijspraktijk met collega’s en andere stakeholders
neemt initiatief tot deelnemen aan en leiding geven aan (inter)disciplinair teamoverleg en aan klasoverschrijdende activiteiten - de student beschikt hierbij over voldoende verantwoordelijkheidszin
zorgt voor innovatie op basis van een onderzoekende en kritische houding
Inschatting van de werkbelasting per student (in uren)
1. Te besteden tijd aan activiteiten in de school/organisatie *
2. Te besteden tijd aan (individuele) voorbereiding *
3. Te besteden tijd aan overleg *
4. Te besteden tijd aan nazorg *
5. Totale tijdsbesteding per student (= optelsom van 1 t/m 4) *
Geef aan hoeveel studenten maximaal kunnen deelnemen en hoeveel studenten minimaal vereist zijn om het voorstel te kunnen laten doorgaan.
Is het een project voor een individuele student? *
Indien het een groepsproject is, welk aantal studenten wordt gevraagd?
Naam van de school of organisatie
*
Adres van de school of organisatie
*
Voornaam contactpersoon voor de student
*
Naam contactpersoon voor de student
*
Telefoonnummer contactpersoon voor de student
*
E-mailadres contactpersoon voor de student
*
De omvang van de stage is vastgelegd op 75 uur, alles inbegrepen. Dit omvat zowel alle stage-activiteiten (activiteiten in de school/organisatie, overleg, voorbereiding, …) als het uitwerken van de stagemap.
De stage-activiteiten behelzen het werken in/aan een educatieve praktijk voor ongeveer 60 à 65 u. De student besteedt hiervan minimaal 20 uur aan activiteiten in de school/organisatie (geven van workshops, contact met leerlingen, uitstap, enz.). Deze worden aangevuld met voorbereiding (individueel of in groep), overleg en nazorg.
Verzenden
Ilse Mertens
(ilse.mertens@uantwerpen.be)
verzamelt deze gegevens voor het verwerken van de ingediende onderwijsprojecten. In geen geval zullen deze gegevens worden doorgegeven aan derden. Deze gegevens worden bijgehouden tot het einde van het project. Indien u uw persoonsgegevens wil inzien, beperken, wijzigen of laten verwijderen kan u terecht op het hierboven vermelde adres. Meer info over ons privacybeleid:
www.uantwerpen.be/disclaimer
.